Tuesday

From the garden



I loved this set since the SU Catalog came out last year. It is a hostess set but I thought it was beautiful. It is....although for me it was a challenge being soooo big I did not know what to do, but I think this card turn out really nice. I used Whisper White for the base, and Green Galore for the 1st layer, I stamped the image with Versamark and used White Embossing powder to emboss it. Painted the leaves with aquapainter and green watercolor pencil, and for the flower I used the bleach technique, you can find it on SCS . I stamped the sentiment and used Hodgepodge Hardware to mount it on the card. I used some old ribbon I had in my stamping room. I don't know who will receive it yet, did not make it for any reason in particular, just wanted to play with my new set. (all the cs is made by SU.) See you next time!
Percy


Queria tener este set desde que el catalogo de SU salio el verano pasado. Es un set para hostess, pero siempre pense que era precioso. Y lo es....aunque fue un reto, siendo tan grande, no sabia que hacer con la estampa, pero creo que esta tarjeta quedo bien bonita. Use CS Whisper White para la base de la tarjeta, y Green Galore para la primera capa, estampe la imagen con Versamark y use embossing powder blanca. Pinte las hojas con el aquapainter y lapiz de agua verde, en la flor use la tecnica de bleach, la puedes encontrar en SCS. Estampe el sentimiento y use Hodgepodge Hardware para montarlo en la tarjeta. Use una cinta que me encontre en el area donde trabajo. No se quien va a recibir la tarjeta aun, no la hice para ninguna ocasion especial, solo queria jugar con mi set nuevo de SU. (todo el papel que use es hecho por SU.) Hasta la proxima!!
Percy

2 comments:

Scr@p and More said...

waoo que hermosos trabajos te felicito ereSBS 16 yo soy del grupo 15 bienvenidad me encantan tus tarjetas te invito a pasar por mi blog

Diana said...

Hola Percy!! Recien ahora veo tu blog! me encanta esta tarjeta, esa flor esta preciosa, pense que era un papel! wow!!! se ve brutal!

Todos tus trabajos muy lindo, cuando termines de recoger, me ayudas? jeje!!

Un abrazo,
Diana